Staffli

Direktlänk till inlägg 8 januari 2014

Min första Manga tjej !

Av B - 8 januari 2014 09:16

Min allra första manga tjej!


Okej, så nu har jag gjort min allra första manga tjej, det tog tre försök att förstå tekniken, jag använde mig av #promarks , detta var också något nytt för mig, jag köpte #Manga starterpack på #Panduro .  Med detta följde en mycket bra och lärorik mangakurs, jag som är helt ny på detta lärde mig snabbt med hjälp av den medföljande mallen, man lär sig snabbt hur proportionerna ter sig till mangafigurens ansikte samt att en mindre ingående del av kursen riktar sig mot öga, näsa och mun.


Med denna kurs får man även lära sig att blanda färgerna, detta mina vänner var inte enkelt, nyckeln till ett lyckat försök är att veta i förväg vilket resultat som blir, mitt tipps är att ni testar på ett annat papper med div färger för att se vilka som kompletterar och vilka som skär sig.


För att nyansera håret så har jag använde jag mig av  följande två färger: Red R66 och Tulip Yellow Y337

Till klänningen: Tulip Yellow Y337 och Apple G338

Detta gav som ni ser färgerna mer liv och man kan antyda ljuskällans läge.


 


(Ber om ursäkt för dåligt foto, kommer scanna bilderna framöver)


Som grund valde jag att använda mig av blyerts, och den medföljande kartan med proportions anvisningarna. Att först lägga grunden i blyerts ger dig  mycket hjälp för att fastställa skuggningar och andra delar av figuren, som ni ser så har jag inte tecknat benen än, dessa kommer jag att göra med blyerts och sedan fylla i med promarks.


//Becca


 


#Spotify



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av B - 17 mars 2014 10:04

Nu va det ett tag sedan som sagt, jag har inga ursäkter och ingen förklaring till varför, en tillfällig brist på inspiration kanske? Eller bara jag som känt att egentid behövdes, jag har funderigar på kommande inlägg, har sett att återbruk är av ett ...

Av B - 14 februari 2014 10:12


                                                            
                                              Alla hjärtans dag, en dag att tillägna vackra känslor, inte enbart kärlek till en partner men även kärleken till familj, vänner och släkt....

Av B - 7 februari 2014 17:02

Idag så tänker jag prata lite om Kurbits =)    Anledningen till att jag vill prata om kurbits är för att jag som dalkulla har växt upp med detta, vackra färgstarka blommor med symmetri och balans i fokus. Detta har ett djupt rotat historiskt värd...

Av B - 6 februari 2014 09:44

Dagens inlägg får handla om min kärlek för abstrakt konst, abstrakt konst är enklast förklarat som ett icke konkret objekt som variera ut efter åskådaren och dess uppfattning av konstnärens verk. För mig så måste den abstrakta konsten kittla sinnet, ...

Av B - 5 februari 2014 08:43

Idag blir det ett personligt inlägg, för er läsare som inte känner mig så gick min pappa hastigt bort i början av 2013, Den 9de Januari för att vara mer exakt, en hjärtinfark, far hade varit sjuk ett tag och vi hade precis förlorat vår älskade gammel...

Ovido - Quiz & Flashcards