Staffli

Direktlänk till inlägg 14 februari 2014

Ett tack till alla er som finns i mina tankar nu på alla hjärtans dag

Av B - 14 februari 2014 10:12


                                                  
                                                   


Alla hjärtans dag, en dag att tillägna vackra känslor, inte enbart kärlek till en partner men även kärleken till familj, vänner och släkt. Eftersom jag inte har någon specifik att fira med så tillägnar jag min hjärtedag till alla dom som funnits och som finns där för mig. Alla självklara, oförklarliga, udda, raka, logiska och ologiska personer som jag alltid kan vända mig till.


Vänskap för mig är det enda i mitt strukturerade liv som inte behöver vara logisk eller följa regler, man kan hitta den hos gamla människor, främlingar och personer man aldrig mött. Det behöver inte vara tjejen som satt sig bredvid dig i lekis för 17 år sedan, inte killen man förälskade sig i i högstadiet, inte alltid släkt för vissa men en självklarhet för andra.


Vänskap för mig är den person man alltid kan räkna med, den enda som inte tycker att du bör låsas in på psyket när du berättar om den där gömda hemska hemligheten som ingen annan vet om. Vänskap är när den är självklar och oförklarlig, den ska kännas spontan och inte gå att sätta ord på.


Vänskap finner man hos sina syskon och föräldrar, vänskap är familj, vänner, nära vänner är för mig en självklar del i min familj, och jag ger dom samma oförklarliga kärlek som jag ger syskonen och mamma, även pappa när han fanns här med oss på jorden, nu är det i tankarna som han får ta del av den kärleken.


Vänskap är på ett sätt kärlek, men den kan vara ytlig, men nu är det den där djupa omedelbart explosiva vänskapen jag menar. För visst kan man ha ytligt bekanta, och dessa ska inte heller glömmas bort på alla hjärtans dag.


Men jag vill tillägna min hjärtedag till de jag mött som bidragit på ett eller flera sätt med oförklarlig vänlighet, gester som förgyllt min vardag och vänliga ord utan krav till motprestation.


Som Iris, den till synes gamla men otroligt alerta kvinnan på Swebuss, tack för att du gav tillbaka efter att jag hjälpt dig, du behövde aldrig men så gjorde du det, tack, den smörgåsen den var himmelsk, tack alla ni som erbjudit er att hjälpa mig av med vagnen på bussen, tack du underbara kvinna som prutade ner handpenningen på mina glasögon, tack, tack alla busschaffisar som vinkat åt min dotter när hon på ren rutin vinkar och säger ”Hejdå bussen”, för när ni vinkar tillbaka så gör ni hennes dag. Tack!


Tack alla som gjort sig besvär enbart för att hjälpa mig, tack så hemskt mycket, hjärtat mjuknar när man tänker på all denna medmänsklighet som döljer sig i alla dessa till synes små gester.

Men mitt allra största tack, ja, det som jag kommer få jobba på i evigheter går till en mycket nära vän, denna person ligger mig väldigt nära hjärtat, alla hjärtans dag vore tom om jag inte skänkte en tanke dit. Du gör så mycket för mig, och du finns där igenom allt. Utan dig hade jag aldrig blivit starkare, med din konstanta närvaro så lyser du upp alla mina mörka stunder och gör det omöjliga möjligt, du ger mig hopp när jag vill ge upp och puschar mig till förbättring, bollar mina tankar och har filmkvällar, och pratar politik, du tar bort min ensamhet och fyller i så många tomrum, ja det du gör borde vara omöjligt, men du lyckas ändå  Med dig kan jag prata om allt och du lyssnar, jag kan vända mig till dig med alla mina problem och jag kan alltid lita på dig 


Med dig kan jag vara alla sorters knas, och du finns ändå kvar,  jag kommer aldrig förstå mig på dig, men vad gör det?



För vad vore jag utan dig?  


 Tack   


Jag vill även ge av mina hjärtan till alla dom som känner att ni står utanför alla hjärtans dag, kämpa på, ge inte upp.


Ha nu en underbar hjärtedag alla ni underbara läsare, fortsätt sprida denna oförklarliga vänskap vidare till alla ni möter, unga som gammla, främling lr ej.


Kram Becca


  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av B - 17 mars 2014 10:04

Nu va det ett tag sedan som sagt, jag har inga ursäkter och ingen förklaring till varför, en tillfällig brist på inspiration kanske? Eller bara jag som känt att egentid behövdes, jag har funderigar på kommande inlägg, har sett att återbruk är av ett ...

Av B - 7 februari 2014 17:02

Idag så tänker jag prata lite om Kurbits =)    Anledningen till att jag vill prata om kurbits är för att jag som dalkulla har växt upp med detta, vackra färgstarka blommor med symmetri och balans i fokus. Detta har ett djupt rotat historiskt värd...

Av B - 6 februari 2014 09:44

Dagens inlägg får handla om min kärlek för abstrakt konst, abstrakt konst är enklast förklarat som ett icke konkret objekt som variera ut efter åskådaren och dess uppfattning av konstnärens verk. För mig så måste den abstrakta konsten kittla sinnet, ...

Av B - 5 februari 2014 08:43

Idag blir det ett personligt inlägg, för er läsare som inte känner mig så gick min pappa hastigt bort i början av 2013, Den 9de Januari för att vara mer exakt, en hjärtinfark, far hade varit sjuk ett tag och vi hade precis förlorat vår älskade gammel...

Av B - 3 februari 2014 19:17

Denna dag var också en lång dag, gymmade med min väninna V och blev nerstirrad av en äldre herre på säkerligen 60+, det var mindre trevligt, men men ^^ Ut över hämta och lämna skruttisarna på dagis så var min lilla treåring en stor tjej på vägen hem ...

Ovido - Quiz & Flashcards