Staffli

Alla inlägg den 18 januari 2014

Av B - 18 januari 2014 22:16

Blir ett litet lätt och lagom inlägg idag, ska snart hämta barnen, en promenad på 8km, men det är rätt så skönt väder ute ändå, snö, sol och relativt varmt, jag blonderade mig igår, första gången jag gjort det helt själv, och ja, det blev fint, målet är platinablondt, har fortfarande lite gula nyanser kvar men tänker man tillbaka på vart jag började så har det blivit jäkligt fint, ska visa er med lite bilder :)


Första steget med det mörka, sjukt färgade hår jag hade, var att gå till frisören, det blev #Nikitaborlänge där träffade jag frisören stina, jag kan verkligen rekomendera henne, underbara människa utförde mirakel med mitt år i en enda sittning utan att förstöra det, jag har ett rätt så flortunt hår men mycket, och som sagt, färgat var d, i röd och brun, det såg ut som en hombre av olika nyanser. .. .


Så jag gick från mörkt rödbrun till honungsblond med aprikostoner, nu har jag gått från detta till ljust blond, med guldiga toner, nästa gång jag blonderar mitt hår så har jag nått mitt mål :) Men jag får ha tålamod, vill inte slita ut d, så nästa vända blir nog i slutet på februari, kanske i början på mars.


Denna helg har jag lagt energi på ett proträtt, kommer lägga upp foton på det sen när jag är färdig, jag tränar kontrast och skugga, vill förbättra min teknik och få ett bättre övergång från mörkt till ljust. Jag tar det lager på lager, och har inte bråttom. Och det verkar fungera rätt så bra ändå, ansiktet är i princip färdigt, ska mjuka upp dom ljusa partierna och bättra på lite detaljer, sen är det färdigt. Är dock en shorta med i bilden som jag måste försöka få mörk och samtidigt inte radera både mönster och skuggning. Men jag ser det som en lärorik och rolig utmaning :)


Här kommer bilderna på mitt hår, före och efter :)


  Detta är från #Nikitaborlänge , och ja vad jag startade med och vad fantastiska Stina trollade fram :) Och denna den är mitt resultat :) Det börjar arta sig =)     


//Becca

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards