Staffli

Direktlänk till inlägg 2 februari 2014

Mammasysslor

Av B - 2 februari 2014 18:49

Äntligen så är dagen avklarad, disk, tvätt, mat, potträning, städning och div förberedelser, nu kan familjen kans påbörja den kommande veckan i morgon, kidsen hem hämtade, den promenaden kändes lagom mastig efter min långa natt, fick i mig gluten i förrgår, magen krångla direkt efter, å så blev det värre, och värre, ett dygn senare så kände jag mig rejält magsjuk, åh vad jag hatar mig själv när jag chansar!   


Men iaf, jag har repat mig, 3 timmars sömn och en hel del tv-tittandes så blev det bättre till slut. Gjorde min allra första pizzasallad idag, den vart gudomlig    Ska nalla av den sen när barnen har somnat ^^


Känner mig peppad inför gymmet i morgon, känner att jag börjar verkligen få ihop motivationen och att nu jävlar ska det bli en förändring, och ja det har det blivit, jag äter inget godis sen snart två månader och dricker ingen läsk sedan ett helt år tillbaka, har slutat med gluten och för en gångs skull så mår jag riktigt bra om dagarna =) Orken och glädjen börjar sakta men säkert göra sig påmind igen.


Alla dagisprylar  klär nu mitt köksbord och gymväskan står åter igen redo att kommas ihåg    Denna gång ska jag inte glömma skorna dock >< Men men :)´nu blir det mys framför min favoritserie #Touch :)


//Becca

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av B - 17 mars 2014 10:04

Nu va det ett tag sedan som sagt, jag har inga ursäkter och ingen förklaring till varför, en tillfällig brist på inspiration kanske? Eller bara jag som känt att egentid behövdes, jag har funderigar på kommande inlägg, har sett att återbruk är av ett ...

Av B - 14 februari 2014 10:12


                                                            
                                              Alla hjärtans dag, en dag att tillägna vackra känslor, inte enbart kärlek till en partner men även kärleken till familj, vänner och släkt....

Av B - 7 februari 2014 17:02

Idag så tänker jag prata lite om Kurbits =)    Anledningen till att jag vill prata om kurbits är för att jag som dalkulla har växt upp med detta, vackra färgstarka blommor med symmetri och balans i fokus. Detta har ett djupt rotat historiskt värd...

Av B - 6 februari 2014 09:44

Dagens inlägg får handla om min kärlek för abstrakt konst, abstrakt konst är enklast förklarat som ett icke konkret objekt som variera ut efter åskådaren och dess uppfattning av konstnärens verk. För mig så måste den abstrakta konsten kittla sinnet, ...

Av B - 5 februari 2014 08:43

Idag blir det ett personligt inlägg, för er läsare som inte känner mig så gick min pappa hastigt bort i början av 2013, Den 9de Januari för att vara mer exakt, en hjärtinfark, far hade varit sjuk ett tag och vi hade precis förlorat vår älskade gammel...

Ovido - Quiz & Flashcards