Staffli

Direktlänk till inlägg 16 januari 2014

Lite teckningar :)

Av B - 16 januari 2014 08:22

Jag hittade lite #teckningar som jag har gjort, av #händer, händer är nog för mig det absolut vackraste motivet, så mångsidigt och så talande, något vi lägger vår framtid i, något man från födseln antas förlita sig på. Mina händer är vad som gör så att jag kan göra det jag älskar, och händer betraktar jag med en blandad fascination och. . Kanske inte rädsla, men händer är en otroligt öppen men intim del, för man upplever så mycket genom dom, man pratar och för sig genom ens händer.


Jag har att tacka min bildvikarie till att jag började rita händer, jag hade gjort en bild där jag fokuserat på tyg, och hon tittade på den, fnös när hon såg att händerna var gömda bakom en bukett och sa högfärdigt  "JA jag FÖRSTÅR varför du inte ritat händer, det är det svåraste man kan lära sig " Å jag tänkte bara "CHALLENGE  ACCEPTED!!  " .. Det tog mig en dag att förstå grunderna, sen dess har jag jobbat på att få fram min egna stil ^^) Och jag tror jag kan säga att jag kan detta nu, men, MEN, jag vill lära mig att teckna #fotorealistiska händer, det vore grymt : )


Säg gärna vad ni tycker =)




     


//Becca

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av B - 17 mars 2014 10:04

Nu va det ett tag sedan som sagt, jag har inga ursäkter och ingen förklaring till varför, en tillfällig brist på inspiration kanske? Eller bara jag som känt att egentid behövdes, jag har funderigar på kommande inlägg, har sett att återbruk är av ett ...

Av B - 14 februari 2014 10:12


                                                            
                                              Alla hjärtans dag, en dag att tillägna vackra känslor, inte enbart kärlek till en partner men även kärleken till familj, vänner och släkt....

Av B - 7 februari 2014 17:02

Idag så tänker jag prata lite om Kurbits =)    Anledningen till att jag vill prata om kurbits är för att jag som dalkulla har växt upp med detta, vackra färgstarka blommor med symmetri och balans i fokus. Detta har ett djupt rotat historiskt värd...

Av B - 6 februari 2014 09:44

Dagens inlägg får handla om min kärlek för abstrakt konst, abstrakt konst är enklast förklarat som ett icke konkret objekt som variera ut efter åskådaren och dess uppfattning av konstnärens verk. För mig så måste den abstrakta konsten kittla sinnet, ...

Av B - 5 februari 2014 08:43

Idag blir det ett personligt inlägg, för er läsare som inte känner mig så gick min pappa hastigt bort i början av 2013, Den 9de Januari för att vara mer exakt, en hjärtinfark, far hade varit sjuk ett tag och vi hade precis förlorat vår älskade gammel...

Ovido - Quiz & Flashcards