Staffli

Alla inlägg den 10 januari 2014

:)

Av B - 10 januari 2014 21:33

Jag har en till tavla på en annan kvinna med lila om sig, den sitter ovanför min soffa, en vacker varelse som får tankarna att snurra, kroppen är vacker, spännande att teckna, jag gillar även att teckna händer, jag har en absolut favvis där. Den är gjord med bläck, tog ett par försök men till slut så fick jag det att fungera, det är som ni ser på bilden nedan en mans och en kvinnas hand, tanken jag försöker framföra i bilden är lockelse, den där oemotståndliga dragning man ibland kan känna för andra. Det var svårt att arbeta fram ljuset i denna, jag var osäker på fingrarna och händernas placering. Bilden är tagen fär väldigt längesen, så den är usel, ska investera i en systemkamera en vacker dag när ekonomin tillåter   .... .. Typ ja. I nästa inlägg kommer jag ha med  delar ur mitt block! Ska ta mig tid att skanna detta =)


För er som inte vet så är jag ensamstående med två barn, så inläggen kan variera i kvalite och längd ^^) Men skam den som ger sig.


Här följer bilderna på kvinnan med lila och dom vackra händerna :)




 





 


// Becca :)








Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards