Staffli

Direktlänk till inlägg 1 februari 2014

Förlåt!

Av B - 1 februari 2014 20:01

Hej alla underbara, förlåt förlåt förlåt för att jag inte har bloggat på ett par dagar   


Så nu var det ett tag sen jag bloggade, det har hänt en del sen sist, jag har börjat gymma OCH jag har börjat arbeta med min systers porträtt, och d är verkligen inte lätt, jag är inne på tredje försöket, på första så var skuggningen fel, så hela ansiktet förstördes, på andra så blev proportionerna fel men skuggningen relativt rätt, men på tredje så har jag nu fått proportionerna rätt och gort en mjukare skuggning som jag kommer att göra något mörkare. Ska visa en bild, hon är väldigt vacker   


 


Ber om  ursäkt för den dåliga kvaliten på fotot, som ni ser så är jag inte färdig, men fast besluten på att inte överarbeta detta för att visa skönhet i enkelhet så låter jag detta vänta till nästa helg, ett tips min gamla favoritbildlärare gav mig, var att lägga undan och ta några steg bakåt och observera, man blir lätt blind när man överarbetar och i lånnga loppet förstör arbete som i början var perfekt precis som d var.


Jag har ett bra tipps, eller ja några faktiskt, försök att arbeta utan ett sudd, använd knådgummi, du kan inte sudda ut hårda linjer så du lär dig snabbt att vara lätt på handen och hålla pennan rätt, knädgummi ger dig flera verktyg i ett, du kan arbeta ut skuggor, utföra otroligt detaljerat arbete vid ljussättning på små utrymmen, som i iris, eller nagelband, ja små detaljer som kräver mycket arbete. Sen ästa är, släng inte ditt arbete om du ser att det är bortom all räddning, använd det som ett facit där du kan se vad som gått fel och vad du kan ta med på nästa försök, detta hjälper dig så sjukt mycket och underlättar, man behöver inte tänka om helt och samtidigt ges du en chans att lära av ditt misstag. Jag använder mig av denna teknik, jag har mycket kvar att lära och detta är nog mitt absolut bästa tips.


Oj detta blir ett långt inlägg, jag har alltid så mycket att säga när jag pratar om sådant jag älskar. Kanske ska visa hur förra porträttet blev medans vi ändå håller på? :)


 


Kontrasten i denna är vad jag kommer eftersträva i min systersporträtt, jag tycker att modellen blev så levande och vacker, och #facebook vill att jag taggar personen i fotot, då måste det ha blivit bra x) Faktiskt ett av mina bästa porträtt någonsin. Behöver dock fortsätta att bättra på mina kunskaper i detaljerat arbete, jag är inte nöjd med de ögon som jag tecknar, men det gör inget, utrymme för förbättring är vad jag vill ha, då kan jag fortsätta att avancera, och det är vad jag vill.


//Becca







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av B - 17 mars 2014 10:04

Nu va det ett tag sedan som sagt, jag har inga ursäkter och ingen förklaring till varför, en tillfällig brist på inspiration kanske? Eller bara jag som känt att egentid behövdes, jag har funderigar på kommande inlägg, har sett att återbruk är av ett ...

Av B - 14 februari 2014 10:12


                                                            
                                              Alla hjärtans dag, en dag att tillägna vackra känslor, inte enbart kärlek till en partner men även kärleken till familj, vänner och släkt....

Av B - 7 februari 2014 17:02

Idag så tänker jag prata lite om Kurbits =)    Anledningen till att jag vill prata om kurbits är för att jag som dalkulla har växt upp med detta, vackra färgstarka blommor med symmetri och balans i fokus. Detta har ett djupt rotat historiskt värd...

Av B - 6 februari 2014 09:44

Dagens inlägg får handla om min kärlek för abstrakt konst, abstrakt konst är enklast förklarat som ett icke konkret objekt som variera ut efter åskådaren och dess uppfattning av konstnärens verk. För mig så måste den abstrakta konsten kittla sinnet, ...

Av B - 5 februari 2014 08:43

Idag blir det ett personligt inlägg, för er läsare som inte känner mig så gick min pappa hastigt bort i början av 2013, Den 9de Januari för att vara mer exakt, en hjärtinfark, far hade varit sjuk ett tag och vi hade precis förlorat vår älskade gammel...

Ovido - Quiz & Flashcards