Staffli

Alla inlägg under mars 2014

Av B - 17 mars 2014 10:04

Nu va det ett tag sedan som sagt, jag har inga ursäkter och ingen förklaring till varför, en tillfällig brist på inspiration kanske? Eller bara jag som känt att egentid behövdes, jag har funderigar på kommande inlägg, har sett att återbruk är av ett större intresse, och jag har en lägenhet fylld med objekt i behovet av just ett najs återbruk, som mina tvmöbler, soffbord, skrivbord och kidsens säng, osv osv, d tar aldrig slut =) Så på onsdag blir det att göra nödvändiga inköp för att ordna mitt vitrinskåp, med det jag har i åtanke så kommer det att bli VACKERT <3


Sen har jag funderat länge på att köpa mig en ny och fin soffa, och denna månad blir det av, kommer införskaffa denna: 

 

Å då tänker nog många, "En ROSA soffa????!!" Ja en rosa, men det finns en tanke bakom galenskapen, den rosa färgen skapar en behaglig kontrast mot mina mörka massiva trämöbler, och viktigast av allt, den kommer lyfta fram min konst på väggen =) Samt att den har ju perfekta förvaringsförmågan OCH är en bäddsoffa, som när man fäller ut ser ut som en bred schäslong, underbart för alla filmkvällar med kidsen :)


Men först av allt så kommer jag avsluta det jobb som tidigare hyresgäst påbörjat på de vackra möbler dom gav mig <3 Tack ni underbara generösa främlingar, jag älskar dessa klenoder och kommer bevara dom väl.


Vitrinskåpet i mitt finrum kommer få en mörk finish med vita spetsgardiner innanför glaset och ev en tapetserad baksida i silvergrå med ljust alt vitt blommönster, tvbänken, vardagsrumsbordet och det vackra porslinsskåpet i köket kommer få samma mörka färg.


Gud det kliar i mina fingrar, vill börja skapa nu, NU, NUUUU! Men måste vänta . .. -.-


Funderar på att sälja mina tavlor och måla nya, men vet inte, har fäst mig så attans mycket vid dom. Och så har jag svårt att föreställa mig dom hängandes i någon annans hem. ..


   


 


Kram Becca <3











Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards