Staffli

Alla inlägg den 20 januari 2014

Av B - 20 januari 2014 12:20

Okej så jag har tagit lite bilder på mitt porträtt, det föreställer en sovande man, jag är inte färdig med det på LÅÅÅNGA vägar, där av att ni bara får se små delar av den, syftet med proträttet har varit att lära mig att göra mjukare övergångar mellan mörkt och ljust i skuggningen, jag är relativt nöjd med ansiktet, det jag nu försöker fixa är shortan, den mina vänner får jag snart spunk på   ..


Jag har på känn att det kommer bli oändligt många lager på lager för att få kontrasten rätt, ljust nu är shortan på tok för ljus och "smetigt". Så jag ska sätta mig ner och förstärka konturerna och sedan se om jag hittar en hårdare penna, jag har fram tills nu enbart använt mig av en HB penna, faktiskt en av mina favoriter, nackdelen är ju dock att bilden lätt blir som tidigare sagt "smetig", men d är enkelt fixat :)


Nu var det även sista inskolningsdagen på dagis    Det kommer garanterat vara många blandade mammakänslor i morgon när jag lämnar av dem båda   


Här kommer den lilla smygtitten, säg gärna vad ni tycker :)


     


//Becca

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards