Staffli

Alla inlägg den 27 januari 2014

Av B - 27 januari 2014 06:05

Jahapp då var det måndag igen, tycker att det är bara måndagar och söndagar, båda barnen sover, katten tittar på mig med denna blick -->    å "sov, matte, nu tack" haha :) Men nej, ingen ide att göra det, frukosten är intagen och gaddarna borstade, jag han till och med få duscha ifred   . Igår så hängav jag mig åt ett nytt porträtt projekt, kommer visa er hur långt jag har kommit redan, nu är det bara små detaljer kvar att fixa, som ena ögat och tinningen. För att få skuggningen på detta sätt så delade jag upp alla skuggade delar i olika partier, detta gav mig en "karta" att följa, vilket i sig ger en möjligheten att vara djärvare, jag älskar det vänstra ögat, det fick en vacker kontrast, hela den skuggade sidan av ansiktet är så vacker, idag kommer jag lägga tid på den andra halvan, den ser halvfärdig ut just för att den är det. Jag vill ha viss skuggning där så man kan se hudens nyansering, detta kommer göra porträttet än mer verklighetstroget.


Ska köpa mig lite nya pennor idag, känner att det är ett måste om jag ska kunna arbeta fram dom små detaljerna i bland annat ögonen och håret. Min mjuka penna ger linjerna en för mjuk kontrast, jag vill att den ska vara skarpare.


Ska även ta och uppfriska minnet kring hur man tecknar hår, känner att det kan vara en bra ide :) Kommer också att göra ett porträtt av min älskade lillasyster sen och det ser jag verkligen fram imot   


 


//Becca

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards